RODO (GDPR) wiąże się z wieloma zmianami, na jakie muszą przygotować się przedsiębiorcy przetwarzający w różny sposób jakiekolwiek dane osobowe. W myśl nowych przepisów właściciele firm będą zobligowani m.in. do:

1. zadbania o to, by dostęp do danych był odpowiednio zabezpieczony już na etapie tworzenia nowych systemów lub usług;

2. uzyskania świadomej zgody na wykorzystanie danych od ich właściciela, czyli użytkownika ich usług;

3. upewnienia się, że zbierają jedynie niezbędne w prowadzeniu działalności minimum informacji na jego temat;

4. wykorzystywania danych w ściśle zdefiniowanym celu.

Zmiana przepisów dotyczy również konsumentów. Z ich punktu widzenia najważniejszą nowelizacją będzie wprowadzenie prawa do bycia zapomnianym. Dzięki niemu będą mogli zażądać np. niezwłocznego usunięcia swoich danych z bazy każdego serwisu internetowego, z którego skorzystali i każdego e-sklepu, który odwiedzili.